Rindu.

Jyeahh! We've entered the month of January !!! [ 20.01 ] *grin* And, tsskk. I'm going to HIATUS about 5 yeaarrsss !!!  *no ...




Jyeahh! We've entered the month of January !!! [ 20.01 ]
*grin*

And, tsskk. I'm going to HIATUS about 5 yeaarrsss !!! 
*no reaction*
(Definisi hiatus
kata nama
a pause or gap in a sequence, series, or process.
"there was a brief hiatus in the war with France"
sinonim: pausebreakgaplacunaintervalintermissioninterludeinterruptionsuspensionlull,respitetime outtime offrecessbreatherletup  )



Lembaran bisu ini untuk Magnificent 7
Yang telah gigihnya melakar sebuah ingatan
Sungguh, aku takkan lupa.

Bat - Yang tanda tangannya setia terselit di setiap buku. Bajet sentiasa. ( Sedap-sedap je kau conteng )
Ann - Yang pendiam lemah lembut lagi ayu. Ahah ( Kenapa awak tak layan wassap kita? :'(  )
Ad - Yang tanak kongsi nasi lemak umi kalau merajuk. ( Masak nasi lemak untuk saya 20 Januari nanti.)
Niq - Yang poyonya berterusan, pendamai Mags 7 tika 'bercakar' ( Saya rindu poker face awak. )
Ef - Yang blur-nya comel tak ingat ( Wahahah! )

Malam berlalu
Tapi tak mampu kupejamkan mata lantaran dirundung rindu
Kepada mereka
Yang wajahnya mengingatkanku akan syurga
Wahai fajar terbitlah segera
Agar sempat kukatakan kepada mereka
"Aku mencintai kalian kerana Allah."

-Umar Al-Khattab-



"Dan Dialah yang mempersatukan hati para hamba
beriman. Walaupun kamu membelanjakan semua
kekayaan yang berada di bumi, nescaya kamu tidak
dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah
telah mempersatukan hati mereka. Sesungguhnya
Dia Maha Perkasa, lagi Maha Bijaksana."





Disebabkan hati ini takut ditinggalkan
Diri yang dahulunya dipenuhi kawan
Telah meninggalkan
Sebelum lebih banyak memori tercipta
Dan sebelum hati ini lebih menderita
Dan sebelum jiwa ini semakin terseksa
Ada baiknya aku yang pergi dulu.


Sahabat ibarat matahari.
Kehangatannya menyenangkan jiwa.
Kehilangannya ibarat bumi kehilangan matahari.
Sungguh tiada siapa berharapan demikian.
Bahkan lebih gembira dirinya hilang,
Berbanding cahayanya lenyap meninggalkan.
[ Hilal Asyraf ]


"Bukan selamanya sayang kita ada dengan kita, ada masa dia harus pergi."


Dalam diam menjadi sahabat
Dalam salam perkenalan menjadi rapat

Bermula dengan senyuman
atau sambutan huluran tangan

Serta emoji android mengangkat tangan
Tanda bermulanya sebuah perkenalan

Saat air mata harus menitik
Kau masih setia menilik

Masih tegar menghulur kata tanya
Atas sebab apa aku bersedih

"Im, Allah takkan bebankan kau dengan apa yang kau tak mampu hadapi. 
Aku mintak kau senyum sekarang
 :)"

Sungguh,
Memori ini masih segar di ingatan

Karenah aku dah sebati
Sungguh kau sabar melayan

Walau kadang
Shinichi aku kau kutuk

Siapa sangka
Kutukan itu yang aku rindu

Nada tawa bersama kawan
Serta deraian air mata dalam pelukan

Menangis lah di bahu ku
Kerna ku sahabat mu :')

Sungguh kau sahabat
Setia menghulur tangan

Menadah sabar curhat hati
Bersama kata yang menolak aku kuat
Buat semangat jasad aku ke depan

 "Awak tahu...  kita anggap awak kawan baik kita. Kita anggap awak sahabat kita."

Tertawa aku sendirian
Tika terlayar detik kita bersama sengal

Jatuh, golek
Bangun, terlentang

Detik skate bersama
Aku jatuh kau gelak

Kau jatuh
Makin kuat aku gelak

Hahahahahahhahahahahahaha !!!

Troublemaker yang hampir kena buang sekolah
Sungguh, aku rindu basement dan dataran SMITI

Lawak senget kala Matematik
Muka kebosanan kala Geografi

Tertidur kala latihan Pendidikan Islam
Muka terpaksa kala Bahasa Melayu

Bising berdebat kala Sains
Dan aku tertawa lagi :D

Jeda
Tawa tadi mati 

Kenapa aku yang harus pergi?
Perit

Hendaknya diproses maklumat;
SYNTAX ERROR

Siapa sangka
Tiba masanya untuk aku yang pergi
Juga masanya untuk kau yang pergi

Sebab kita bersama bukan selamanya
Ada hari kita harus meninggalkan
Menjalani arus kehidupan

Tapi aku yakin
Ukhuwah ini bukan berhenti setakat ini

Sebab aku masih yakin
Doa antara kita masih berterusan

Sebab kau kata
Kita sahabat
Sungguh aku hargai ukhuwah ini

Mana mungkin doa kau lupa aku
Mana mungkin doa aku lupa kau
Mana mungkin ukhuwah kita sampai sini

Sebab ukhuwah kita bukan sampai mati
Ukhuwah kita sampai syurga
Remember? :'D

Sahabat yang aku sayang bagai nak mati
Moga aku selamanya terpahat dalam hati.


Awak,
Uhibbukifillah jiddan-jiddan.

Aishiteru kara,
Magnificent 7.

Anatawa sukide i rareru koto,
I will always still love ya.









It's amazing, we go through changes,
When times get crazy, it's up and down, it's hot and cold.
These complications, just keep on coming,
There ain't not running, when it comes to life that's how it goes.
Round and round we go,
Sometimes it feels like, we're on a roller coaster ride.
Seems like hard times come easy, we do a lot of hanging on these days,
But the heart frinds a reason, and love always seems to find a way.
There's gonna be thunder, there's gonna be rain,
There's gonna be those times, we both get caught up in the pain.
Round and round we go,
It's just another day, with trouble knocking at your door.


kave;486914120114;sundown:


 







You Might Also Like

0 comments

Flickr Images